آموزش ال اس اف | آموزش طراحی سازه ال اس اف | آموزش سازه LSF | طراحی LSF

آموزش ال اس اف | آموزش طراحی سازه ال اس اف | آموزش سازه LSF | طراحی LSF


سازه ال اس اف یک تکنولوژی جدید و امروزی است که طرفداران زیادی در میان مهندسین عمران پیدا کرده است. این سازه از نوع سازه های سبک و نوین ساختمانی است. حداکثر برای ساختن 5 طبقه از ساختمان از سازه های LSF استفاده می شود. در ساخت این سازه های سبک از ورقه های فولادی نورد شده و صفحه های گچی در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. مزایا و ویژگی های فوق العاده این سازه ها آن ها را تبدیل به یکی از محبوب ترین انواع سازه های مورد استفاده در صنعت ساخت ساز تبدیل کرده است. از این رو ما تصمیم داریم تا فرهنگ استفاده از این سازه ها را افزایش دهیم. به همین دلیل اقدام به آموزش سازه های ال اس اف می نماییم. گروه ویلاسازان شاتو مستقر در قائمشهر اقدام به آموزش سازه ال اس اف می نماید. شماره های زیر جهت برقراری شما با تیم شاتو و دریافت اطلاعات لازم در حوزه ال اس اف برای شما مهیا شده است.

۰۹۱۲۰۲۶۰۷۸۶

۰۲۱-۹۱۰۱۱۴۶۶

سازه ال اس اف چیست؟

نسل جدیدی سازه های ساختمانی هستند که با نام سازه های سبک فولادی شناخته می شوند. در ساخت این سازه ها از ورق های کم ضخامت فولادی با پوشش گالوانیزه استفاده می شود. این سازه ها با ویژگی های منحصر به فرد خود توانستند تا جایگاه ویژه ای میان افراد فعال در صنعت ساختمان سازی پیدا کنند. افرادی که در این حوزه از سازه ال اس اف کمک می گیرند هم هزینه های کمتری را متقبل می شوند و هم این که سریع تر به درآمد حاصل از ساخت و ساز می رسند.

تاریخچه سازه LSF

در حقیقت آمریکا زادگاه اصلی سازه های ال اس اف محسوب می شود. در سال 1990 کشور آمریکا حدود 500 خانه با روش استفاده از سازه ال اس اف طراحی کرده بود. این تعداد خانه تا سال 1994 به 7500 خانه رسید. اما امروزه باتوجه به مزایای بسیاری که این سازه ها دارند درحدود 90 درصد خانه ها با این سازه ها طراحی می شوند و با سازه های دیگر ترکیب می شوند. در کشور ژاپن هم قبل از جنگ جهانی اول تمامی خانه ها با اسکلت چوبی طراحی می شد.

اما بعد از جنگ جهانی اول به علت خسارات بالای جنگ و مقاوم نبودن خانه ها دربرابر آتش سوزی و نیاز مردم به ساخت سریع خانه ها، استفاده از سازه ال اس اف بسیار مورد توجه قرار گرفت. اولین آیین نامه اجرای سازه های فولادی سرد نورد با نامه آیین نامه 612 از دفتر نظارت راهبردی رئیس جمهور در سال 91 ارائه شد. در سال 1392 بسیاری از پروژه های دولتی کشور مانند مسکن مهر و سایر پروژه های بزرگ مورد توجه قرار گرفتند. استفاده از سازه های ال اس اف به دلیل سرعت بالایی که در اجرا و طراحی دارند و چون خطای انسانی در آن وجود ندارد، استفاده از این سازه ها بهترین انتخاب برای سبک سازی ساختمان ، افزودن طبقات، ساخت ویلاهای شهرکی، ساختن سوله های صنعتی و ورزشی ، ساختن استخرهای سرپوشیده و … می باشد.

نحوه دریافت مجوز ساختمان

درواقع علت اخذ کردن مجوز برای اطمینان دولت از ساخت آن ساختمان مطابق قانون و همچنین رعایت اصول شهرسازی و زیباسازی شهرها براساس آیین نامه های جامع شهری است. از جمله سایر مزایای گرفتن مجوز امکان اخذ وام های بانکی و تسهیلات است. تسهیلاتی همچون بیمه کارگران و جلوگیری از بروز حوادث برای افراد حاضر در ساختمان و امکان استفاده از تجربیات متخصصان حاضر در حوزه ساختمان سازی از جمله این تسهیلات هستند.

مراحل دریافت مجوز ساختمان ال اس اف

تشکیل پرونده

مالک ساختمان به دفاتر خدمات الکترونیک و یا شهرداری مراجعه می کند. سپس مدارک شخصی خود و مدارک تسویه حساب عوارض و سایر مدارک لازم را ارائه می کند و درخواست خود را ثبت می کند.

بازدید

وقتی درخواست کتبی خود را ثبت کردید، مراحل اخذ مجوز شروع می شود. شخصی جهت بررسی ساختمان، ابعاد زمین، خیابان های مجاور و تعداد طبقات اعزام می شود.

سایر مراحل اخذ مجوز

  • تعیین کاربری ملک
  • دستور نقشه
  •  طراحی نقشه
  •  پرداخت عوارض شهرداری
  • تهیه مدارک پیش نویس

کاربرد سازه ال اس اف

  1. امکان ساخت ساختمان با 5 طبقه با این سازه ها وجود دارد.
  2. سازه های ال اس اف را می توان در کنار ساختمان های قدیمی و با هر مصالح و ابزاری استفاده کرد.
  3. برای ساخت مجتمع های ورزشی، آموزشی، کارخانه و کارگاه های صنعتی می توانید از این سازه ها استفاده کنید.
  4. اگر ساختمانی دارید که ارتفاع زیادی دارد و می خواهید به آن نیم طبقه اضافه کنید، حتما استفاده از سازه ال اس اف را در اولویت خود قرار دهید.
  5. هنگام ساخت شهرک های مسکونی و ویلایی که زمان کمی دارید اما می خواهید این کار را انجام دهید، قطعا استفاده از سازه ال اس اف می تواند به شما کمک کند.

اجزای سازه ال اس اف

  • ورقه های فولادی سرد نورد شده. این ورقه ها برای تامین سازه استفاده می شوند.
  • صفحه های تختی گچی. برای پوشش درونی سازه از این مورد استفاده می کنند.
  • لایه های عایق سرما و گرما و صدا

مزایای سازه های ال اس اف چیست؟

  • اولین مزیت این سازه خصوصا برای انبوه سازان این است که کمک می کند سرمایه آن ها در زمان کمتری به خودشان بازگردد. علت این موضوع سرعت در اجرا و نصب سازه های LSF در مقایسه با سایر سازه های ساختمانی است.
  • با کمک سازه ال اس اف می توانید به میزان 9 تا 12 درصد از فضای داخلی ساختمان بهره بیشتری ببرید.
  • به جهت این که سازه ال اس اف با کمک متخصصان در کارخانه تولید می شود، کیفیت و یکنواختی آن نسبت به سازه های بتنی بیشتر است.
  • وزن در سازه ال اس اف درحدود یک سوم سازه های معمولی است. همین موضوع باعث کاهش نیروی ناشی از زلزله و مقاومت این سازه دربرابر زلزله می شود.
  • اتصالات در سازه های ال اس اف بسیار مهم است، به همین دلیل این کار با دقت و کیفیت بالا به انجام می رسد.
  • عایق بندی صوتی و حرارتی در این سازه به خوبی رعایت می شود. به همین علت میزان تبادل انرژی در آن بسیار کمتر از سازه های بتنی است.
  • سازه های ال اس اف سازه هایی سبک با مقاطع کوچک هستند از این رو امکان حمل و نقل آن ها به سادگی وجود دارد.
  • شرایط آب و هوایی اغلب از دغدغه های سازندگان است اما سازه ال اس اف این مشکل را برطرف کرده است. چرا که به علت مقاومت دربرابر خوردگی و رطوبت، از سازه های پرکاربرد درمناطق شمالی ایران هم هست.
  • در هنگام ساخت سازه LSF مسیرهای معینی در آن برای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تعبیه می شود. این کار باعث سهولت در نصب سیستم های الکتریکی می شود.

سایر مزایای سازه LSF

  • همخوانی فضای داخلی و خارجی سازه با نمای سنتی
  • عایق صوتی خوب
  • مقاومت دربرابر آتش سوزی
  • عدم نیاز به فضای کارگاهی کم و ایمنی بالا در کارگاه
  • اسکلت قوی
  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم دربرابر حشرات موذی

اگر تمایل به دریافت آموزش ال اس اف و شروع کسب و کار با این تکنولوژی را دارید می توانید با گروه ویلاسازان شاتو تماس حاصل نمایید.

مراحل اجرایی سازه ال اس اف

قبل از شروع به اجرای سازه های ال اس اف باید مکانی که قرار است در آن جا ساخت و ساز انجام شود بررسی گردد. مکان مورد نظر از لحاظ آزمایشات خاک و شرایط اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس از مکان تصویربرداری انجام می شود. طرح اولیه ایجاد و سپس به کارفرما ارائه می شود. اما به طور کلی مراحل اجرای سازه ال اس اف شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اجرای پی و فونداسیون سازه
  • تامین چهارچوب و اسکلت سازه شامل سقف و دیوارها
  • اجرایی شدن پوشش های داخل و خارج سازه
  • درنهایت اجرای تاسیسات شامل برقی و مکانیکی

هدف از طراحی سازه چیست؟

هدف رسیدن به یک راه حل بهینه است که سازه مورد نظر به منظور خاصی بنا می شود. طرحی بهینه است که کمترین قیمت، وزن، مدت‌زمان ساخت، نیروی انسانی موردنیاز را بخواهد. طراحی این سازه ها به کمک نرم افزارهایی انجام می شود. خروجی نرم افزار توسط دستگاه های تولید قابلیت پردازش را دارد.

هزینه سازه ال اس اف چقدر است؟

درمقایسه با سایر سازه های بتنی و فلزی هزینه سازه های ال اس اف کمی بالاتر است. اما زمان انجام عملیات سازه های بتنی تقریبا 5 برابر سازه های LSF است. این زمان 5 برابری می تواند هزینه های بیشتری را برای ساختمان اعمال کند. در نتیجه باعث می شود هزینه ساخت هر دوسازه تفاوت چندانی با هم نداشته باشد.

آموزش سازه ال اس اف

امروزه یادگیری هر هنری می تواند افراد را به سرعت به درآمد برساند. دیگر کارهای امروزی مانند قبل نیست که نیاز به گذراندن دوره های مختلف تحصیلات آکادمیک نیست و می توانید با آموزش های مختلف به درآمد برسید. از جمله حوزه هایی که می توانید در آن به درآمد برسید، حوزه صنعت ساختمان است. اما در این حوزه نیز قسمت های مختلفی وجود دارد که می توانید در آن ها فعالیت کنید.

یکی از این شاخه ها، سازه ال اس اف است. این تکنولوژی از به روزترین و تازه ترین ها در حوزه صنعت ساخت و ساز است. در نتیجه هنوز دست بالای آن بسیار وجود ندارد. به علاوه کاربرد سازه ال اس اف در صنعت نیز گسترده است. به طوری که با یادگیری و آموزش سازه ال اس اف شما می توانید به راحتی به درآمد برسید. از این رو گروه ویلاسازان شاتو اقدام به برگزاری دوره های آموزش ال اس اف می نماید. از متقاضیان دعوت می شود برای اطلاع از شرایط دوره در ادامه نیز با ما همراه باشند.

دوره آموزش ال اس اف گروه ویلاسازان شاتو

گروه ویلاسازان شاتو برای گسترش فرهنگ استفاده از سازه ال اس اف در حوزه ساخت و ساز و آشنایی بیشتر افراد با این سازه ها اقدام به برقراری دوره های آموزش ال اس اف می نماید. در این دوره موارد زیادی به کارآموزان آموزش داده می شود. مواردی از جمله آموزش های اجرایی، نقشه خوانی ساختمانی ، نظارت بر روند کار و محاسبات از این دسته هستند. تمامی این دسته بندی ها را تحت نظر متخصصین خبره این شرکت آموزش می بینید.

مراحل کار با دقت و حوصله به شما به صورت تئوری آموزش داده می شود و سپس بعد از گذراندن دوره تئوری به مرحله اجرای واقعی سازه منتقل خواهید شد. در این مرحله شما با کار ساخت و ساز دست و پنجه نرم می کنید و می توانید از نزدیک این حوزه ساختمانی را ببینید و لمس کنید. اگر متقاضی یادگیری و آموزش سازه ال اس اف و شروع یک کسب و کار جدید برای خود هستید، ما در کنار شماییم.

امکانات دوره آموزش ال اس اف

اغلب افرادی که برای آموزش در دوره های دور از محل زندگی خود اقدام به ثبت نام می کنند، یک نگرانی بزرگ دارند. آن هم تامین محل اسکان در آن جا و امکان دسترسی به رستوران ها و سایر محل های فروش مواد غذایی است. اما باید به شما بگوییم که نیازی به نگرانی در این باره نیست. چرا که گروه ویلاسازان شاتو در امکانات رفاهی دوره خود این موارد را منظور داشته است. قبل از اقدام برای دوره می توانید خوابگاه رزرو کنید و بدون دغدغه به آموزش ال اس اف بپردازید.

پشتیبانی دوره

بعد از اتمام دوره ما باز هم در کنار شما هستیم. تا حدود یک سال شما می توانید تمامی کارها را با مشورت اعضای تیم شاتو انجام دهید. بعد از اتمام این زمان باز هم چنان چه به مشکلی برخوردید می توانید با اعضای تیم پشتیبانی گروه ویلاسازان شاتو تماس بگیرید.

سخن آخر

همان طور که گفته شد حوزه صنعت ساخت و ساز به جرات از پردرآمدترین حوزه های کسب و کار است. اما این حوزه نیز مانند سایر موارد دارای شاخه ها و دسته هایی است. یکی از این شاخه ها ، صنعت سازه های ال اس اف است. ال اس اف LSF از مدرن ترین روش های ساخت و ساز با توجه به تکنولوژی روز دنیاست. یادگیری این روش می تواند کمک زیادی به شما در کسب درآمد ناشی از این تخصص کنید. اگر متقاضی آموزش ال اس اف با روش های مدرن و زیر نظر متخصصین این حوزه هستید ، کافی است با شماره های زیر با گروه ویلاسازان شاتو تماس حاصل نمایید.

تماس با ما

۰۹۱۲۰۲۶۰۷۸۶

۰۱۱۴۲۲۵۲۹۲۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *